Designfilosofi
Vår filosofi, prinsipper og praksis styrer og former alle opplevelser vi lager i OBOS.
Merkevaren vår er summen av alle assosiasjoner folk har til oss, som skapes gjennom det vi gjør og sier: Våre byggeprosjekter, våre tjenester, produkter, kommunikasjon, sponsorater og ansatte.
Posisjon
‘Utbyggeren som gjør en forskjell for folk flest’ er vår merkevareposisjon. Det handler om hvordan vi vil at folk skal beskrive oss. For å bygge en sterk og attraktiv merkevare er det viktig at alt vi sier og gjør føles konsistent, og at inntrykket vi ønsker å gi til medlemmene våre, og befolkningen generelt, er klart.
Det er viktigere enn noen gang at vi tar eierskap til vår egen stil, gjør merkeverdiene våre tydelige, og sørger for at OBOS-preget vårt skinner gjennom i alt vi gjør.
"Good design is obvious. Great design is transparent."
– Joe Sparano
Godt design handler om prinsippene som bestemmer hvordan ting ser ut eller oppfører seg. Dette er avgjørende for hvor bra en opplevelse er. Alt vi gjør (eller ikke gjør) sender et budskap. Omsorgen og håndverket vi legger i hver opplevelse, gir tilbake den tilliten og omtanken vi ønsker å få.
Verdier
Alt OBOS gjør skal tuftes på verdiene våre.
De er vår felles grunnmur, som vi vurderer alle valg opp mot:
- Skikkelig
- Kvalitetsbevisst
- Offensiv
- Lønnsom
- Engasjert
Kundeløfte
- Vi møter deg med et smil
- Vi lytter til dine behov
- Vi gir deg alltid et svar
- Vi holder det vi lover
Personlighet
Varm
- OBOS er til for alle.
- Vi gir alle som ønsker det like muligheter, uansett bakgrunn.
- Vi jobber for fellesskapets beste.
Engasjert
- Vi bidrar til bedre oppvekstvilkår og lokalsamfunn.
- Vi står ikke stille – men tenker nytt, annerledes og ligger foran.
- Vi jobber for å skape grønne og miljøvennlige lokalsamfunn.
Trygg
- Vi tenker langsiktig og bygger for framtida.
- Vi vil være der – for medlemmene våre – også om 50 år.